Alaşehirliler Derneği "Bizler Alaşehir Sevdalısıyız"

Soner VATANSEVER / Alaşehir Manşet Özel Haber - İzmir’de yaşayan yaklaşık 100 bin Alaşehirlinin kültürel birlik ve bütünlüğünü sağlamak için kurulan Alaşehirliler Kültür ve Dayanışma Derneği (ALADER) düzenlediği Şehir ve Kültürel gezileriyle büyük ilgi topluyor. Edirne'den Kars'a Sinop'tan Hatay'a kadar Türkiye’nin coğrafi ve kültürel değerlerini katılımcılarına tanıtan ALADER üyelerinin güzel anılar biriktirmelerine fırsat oluşturuyor. İlki geçen yıl Cumhuriyet Bayramı'nda gerçekleştirilen kültürel gezinin bu yıl ikincisi düzenlenecek. Cumhuriyetin 99. yıl coşkusunun yaşamak isteyen Alaşehirliler bu coşkuyu Ankara'da yaşayacaklar.

ABD’den Almanya’ya kadar dünyanın dört bir yanında yaşayan Alaşehirli hemşerilerimizin katılım ve desteğiyle kurulan, Alaşehir'in adını duyurabilmeyi ilke edinmiş vatandaşlarımızın özveri ve gayretleri ile faaliyetlerini sürdüren derneğin Yönetim Kurulu Başkanı Adem Karcı, “Türk Hava Yollarında yıllarca görev yaptım ve bu kurumdan emekli oldum. İşim gereği dünyanın dört bir yanında görev yaptım. Yurt dışında bir çok şehir gezisi ve kültürel etkinliklere katıldım. Dışarıda görev yaptığım süre boyunca baba ocağım Türkiye özlemim ve memleketim Alaşehir'e olan aşkım, sevdam katlanarak büyüdü. Gurbetteyken kurduğum Türkiye’yi adım adım gezme hayalimi ALADER başkanlığımla hemşerilerimle birlikte gerçekleştirmeye karar verdim. Toplumumuzun duruş ve düşünüş birliğini oluşturan, gelenek durumundaki her türlü yaşayışı öğrenmek bizim için bir tutku. Kültürel geziler yaparak hiç bilmediğimiz iklimleri ve o kültürde yaşayan insanları tanıma fırsatı elde ediyor ve hatta bu coğrafyalardan yeni arkadaşlar ediniyoruz. Edindiğimiz arkadaşlıklar ile bir nevi o coğrafyayla bir bağ oluşturmamıza vesile oluyor. Şehir ve kültür gezileriyle gezerek, yeni yerler ve başka kültürler tanıyan hemşerilerimizin ufku her anlamda gelişiyor ve gençlerimiz yeni bakış açıları kazanıyor” dedi.

"MAKSİMUM FAYDA SIFIR TİCARET"

Katılımcılarının maksimum fayda sağlayacağı gezileri düzenlediklerine dikkat çeken ALADER Başkanı Adem Karcı, “ALADER üyelerimiz ve seçici kurulumuz nereyi gezmek istiyor ise oraya gidiyoruz. Çanakkale, Edirne, İstanbul, Eskişehir, Karadeniz, Ürgüp ve Konya gibi geziler gerçekleştirdik. Çok verimli geçti. Bunun sebebi gezeceğimiz yerler konusunda iyi araştırma iyi planlama yapmamızdandır. Tarihi ve doğal güzellikleri geziyoruz. Rehberlerimizden bilgi alıyoruz. Bölge halkıyla bir araya geliyoruz. Gezdiğimiz bölgelerin yemeklerinden tadıyoruz. Müziklerinle eğleniyoruz. Ulaşım ve konaklama sponsorluğunun büyük bölümünü ben yapıyorum.  Katılım bedelleri ALADER’in faaliyetlerinde kullanılmak üzere dernek kasasına giriyor. Katılımcılarımıza maksimum faydayı sağlarken, sıfır ticaret anlayışıyla hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.

CUMHURİYETİN 99. YILINI COŞKUYLA KUTLAYACAĞIZ

Son düzenledikleri Eskişehir gezisinin çok beğenildiğini Afyonkarahisar ve Muğla gezilerinin yakında gerçekleşeceğini bildiren Başkan Karcı, “Son düzenlediğimiz Eskişehir gezimiz büyük beğeni aldı. Dumlupınar'da Atatürk'ün başkumandanlığında zaferle sonuçlanan Büyük Taarruz'u anmak için, geçtiğimiz 30 Ağustos'ta Afyonkarahisar Kocatepe’ye gittik. 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın 100. yılı münasebetiyle İzmir’den 11 otobüs kaldırdık. Yaklaşık 500 katılımcımız ile bu bayramı yerinde kutladık. Çok verimli bir gezi oldu. Katılımcılar bu tür faaliyetlerin arttırılması için talepte bulundular. Bizler de kültürel etkileşimi arttırmak için bu tür faaliyetlerimizi arttırarak devam ettireceğiz.

ALAŞEHİRLİ 160 ÖĞRENCİMİZE BURS VERİYORUZ

İzmir'de yaşayan Alaşehirlilerin kurduğu ALADER, kültürel gezi organizasyonların yanında bir çok faaliyeti de başarıyla yürütüyor. Alaşehirli üniversite öğrencilerine burs desteği sağladıklarını belirten ALADER Başkanı Adem Karcı, “ALADER üyelerimiz ve yapmış olduğumuz çalışmalara şartsız koşulsuz destek veren dostlarımız ile birlikte üniversite okuyan 160 öğrencimize burs veriyoruz. ODTÜ, Yıldız Teknik Üniversitesi, İTÜ, Ege Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Hacettepe gibi ülkemizin en köklü üniversitelerinde eğitim gören yavrularımıza elimizden geldiğince destek olmaya çalışıyoruz. Özellikle kız öğrencilerimize burs vermeye çalışıyoruz. Alaşehir'den tüccarlar, esnaflar ve iş adamı değerli büyüklerimizin yanı sıra İzmir'de yaşayan çok sayıda gönüllümüz burs vermede bizlere destek oluyor. Mesela bir apartmanda Alaşehirli bir hemşerimiz oturuyor. Ona bir öğrenci zimmetliyoruz. Yani diyoruz ki mesela ODTÜ'de okuyan şu öğrencimiz ile sen ilgileneceksin. Alaşehirli hemşerimiz tüm apartman sakinleri ile konuşarak her daireden apartman aidatı gibi aylık 10'ar lira 20'şer lira toplayıp bu öğrencimize gönderiyor. Burs komisyonu başkanımız emekli bir Albay. Kendisi Alaşehir'den evli. Yani memleketimizin eniştesi. Sağolsun o ve diğer burs komisyonundaki değerli üyelerimiz burs verecekleri öğrenci seçiminde çok hassas davranıyorlar. Burs verme konusunda ilk şartımız tabii ki Alaşehirli olması. Ayrıca dört yıllık fakülteye de gitmesi gerekiyor. Bu şartları taşıyan öğrencilerimiz komisyonumuz da uygun görürse eğitim döneminin sonuna kadar bizden burs desteği alıyor. Üniversite eğitimi alan bu gençlerimiz uçak mühendisi, doktor, avukat, hemşire, mühendis olup memlekete hizmet edecekler. Yurdun ve dünyanın dört bir tarafına dağılıp Alaşehirimizin adını ülkemizin bayrağını gittikleri yerde dalgalandıracaklar.

Burs faaliyetlerimizin yanı sıra darda kalmış nerede bir Alaşehirli hemşerimiz varsa onun imdadına yetişmeye çalışıyoruz. Mesela Alaşehir'den bir vatandaşımız çocuğu için Ege Üniversitesi'nden sıra alamıyor. Ne kadar uğraştıysa başaramıyor. Bizimle irtibata geçmesiyle birlikte bizler de dostlarımıza konuyu aktarıp gereken desteği hemen sağlıyoruz. Hemen hemen her hastanede sözümüzün ve hatırımızın geçtiği dostlarımız var. Zorda olan hemşerilerimizin bize ulaşmaları ile birlikte bu dostlarımız ile kontak kurup hemen işlerini çözüyoruz. Bunun yanı sıra Alaşehir'den bir çok gencimize iş kapısı bulduk. Desteğe ihtiyacı olan nerede bir hemşerimiz varsa şartsız koşulsuz ona destek sağlamak, sorununu sıkıntısını çözmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu saydığım hizmetlerimiz haricinde yapmış olduğumuz daha çok faaliyetimiz var. Tümünü saymaya kalksak satırlar yetmez. Biz hemşerilerimiz için buradayız ve onlar için Alaşehirimiz için olan gayret ve gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Çünkü bizler Alaşehir sevdalısıyız" ifadelerini kullandı.

alaşehirliler derneği alaşehir dernek alaşehir dernek isimleri izmir alaşehir dernek